.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صيد 8100 تن ماهي استخواني در مازندران

نوزدهم مهر ماه آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در استان مازندران خواهد بود .    

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران مهندس حسن حبیب نژاد مدیرکل شیلات استان مازندران با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبات کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی سازمان شیلات ایران از نوزدهم مهرماه سالجاری حدود 4 هزار نفر صیاد مازندرانی در قالب 53 شرکت تعاونی پره صید خود را دردریای خزر در سواحل این استان آغاز خواهند کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به کار بازسازی ذخایر آبزیان درسالهای اخیر از طریق تکثیر نیمه مصنوعی، بتوانیم پیش‌بینی برنامه چهارم توسعه در سال 1386 که صید 8 هزار و 100 تن ماهی استخوانی می‌باشد را محقق سازیم.

مدیرکل شیلات مازندران در ادامه افزود: شیلات مازندران در سالجاری برای بهسازی رودخانه های مهم شیلاتی استان مازندران مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال، برای نظارت برامور صید ماهیان استخوانی یک میلیارد و 200 میلیون ریال، و برای آموزش و آشنایی صیادان با شیوه‌های نوین و قواعد و مقررات صید حدود 300 میلیون ریال در نظرگرفت که در صورت تخصیص هزینه خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به تلاشهای گسترده شیلات در سالهای گذشته در امر تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان دریا شاهد صید پربار ماهیان استخوانی باشیم.

مهندس حبیب نژاد افزود: شیلات مازندران درکنار وظایف حفظ و حراست از ذخایر آبزیان دریا توسط یگانهای حفاظت منابع از طریق دو کارگاه تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری 105 میلیون قطعه بچه ماهی سفید، حدود 4 میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری و از طریق کارگاه شهید باهنر کلاردشت (از مهر ماه 1385 تا پایان اردیبهشت 1386) بیش از 600 هزار قطعه بچه ماهی آزاد اعم از دو و یک تابستانه را تکثیر و در رودخانه‌های منتهی به دریا رهاسازی كرد.

وی در پایان از صیادان تعاونیهای پره استان مازندران خواست با رعایت قواعد و مقررات ماهیگیری زمینه لازم را برای صید مسئولانه و حفظ آن برای نسلهای آینده فراهم كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.353 seconds.